Програмоване навчання – технологія програмованого навчання передбачає кероване засвоєння програмного навчального матеріалу шляхом використання навчальних пристроїв (ПЕОМ, програмного підручника, відеотренажера тощо). Програмований навчальний матеріал подається у певній логічній послідовності, представлений порівняно невеликими порціями навчальної інформації («кадрів», «файлів», «кроків»).
Технологія виникла на початку 50-х років ХХ ст. і заклала підвалини
технологізації процесу навчання. В основу покладено ідеї американського
психолога Б. Скіннера про ефективність управління засвоєння матеріалу.
(Грішина
Т.В. Освітня технологія як об’єкт методичної роботи / Т.В.Грішина. – Х., 2003.
– С. 85. – (Сер. Б-ка журн. „Упр. школою”; Вип.4)).
– кероване
навчання з оптимальним зв’язком. Походить від терміну „Програма”, що означає
систему послідовних дій (операцій), виконання яких веде до заздалегідь
запланованого результату.
(Словник
навчально-педагогічних понять і термінів: Метод. посіб./ Уклад.: Л.П. Вовк,
Г.Д. Панченко, О.С. Падалка та ін. – К.: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2001.
– С.22.).