Соціально-педагогічна модель –
сприяє вихованню особистості з попередньо заданими якостями. Освітні інституції
суспільства створюють типову структуру такої особистості. Завданням
школи є наближення кожного учня до її параметрів (носій масової
культури). Технологія освітнього процесу ґрунтується на використанні
ідей педагогічного управління формування та корекції особистості
«ззовні» без урахування суб’єктивного досвіду учня/учениці. Це
виражається в одноманітності програми, методів, форм навчання, авторитарності.
(Аніщенко
О.В. Сучасні педагогічні технології: курс лекцій. Навч. посіб./ О.В.Аніщенко,
Н.І. Яковець; За заг. ред. Н.І. Яковець. – Ніжин: Вид-во НДПУ ім. М. Гоголя,
2005. – С.36-37.).