Технології життєтворчості
– принципово
нові педагогічні ідеї, концепції, технології, в центрі яких –
особистість дитини з її потребами й інтересами, життєвими проблемами і драмами.
Нова педагогічна теорія – це нова система принципів і категорій, які
забезпечують основи вітчизняної педагогіки. Це педагогіка життєтворчості,
плекання людини як творця, проектувальника власного життя, суб’єкта соціальної
творчості. Процес життєтворчості передбачає:
а) осмислення людиною свого призначення;
б) вироблення життєвої концепції й життєвого кредо;
в) свідомий вибір життєвих цілей і оформлення їх в життєву програму як
систему довгострокових життєвих цілей, у життєвий план як систему цілей і
засобів їх досягнення у певній часовій перспективі;
г) наявність необхідних умов для самореалізації сумісних сил;
д) рівень соціальної й психологічної зрілості;
є) відповідальне ставлення до свого життя і до самого себе.
(Школа
життєтворчості особистості: Наук.-метод. зб. / За наук. ред. І.Г.Єрмакова. – К.
: ІСДО, 1995. – С. 3-5.).