Технологія кооперованого
навчання – співробітницька
технологія навчання. Вона ґрунтується на новій філософії колективізму й
постмодернізму, яка стає методологічною основою освітньої політики, філософією людства
в ХХІ столітті. Основні ідеї цієї філософії зводяться до необхідності
підготовки відповідальних, творчих, активних людей, які шанують дивертияльність
(різноманітність поглядів, культур, методів навчання тощо), діалог культур і
спільне навчання викладачів і учнів. В основі технології навчання, що базується
на цій філософії (коопероване навчання, методи критичної педагогіки,
педагогічної антропології, аутентичної та етнічної бесіди, презентації проектів
тощо), лежить організація кооперованого, співробітницького навчання учнів за
допомогою дивертивних засобів групової роботи. Вона ґрунтується на взаємодопомозі
учнів, кожний з яких зберігає свою власну ідентичність.
(Перспективні
освітні технології: Наук.-метод. посіб. / За ред. Г.С. Сазоненко. – К.: Гопак,
2000. – С. 65.).