Диференційоване навчання (ДН) – навчання,
яке враховує індивідуальні відмінності між учнями в класі або в
навчальному плані школи;
1) профільне навчання, організоване для
досягнення глибшої підготовки у визначеній ділянці;
2) стосовно загальноосвітньої школи –
розподіл навчальних планів і програм у старших класах середньої школи.
Виокремлення та посилання профілюючих
навчальних предметів здійснюється із збереженням державних стандартів загальноосвітніх
знань з усіх предметів. ДН може будуватися як за науково-теоретичними профілями
(гуманітарний, фізико-математичний, хімічний, біолого-агрономічний), так і за науково-технічними.
Комплектування профільних класів здійснюється згідно з нахилами та інтересами
учнів. Після закінчення будь-якого відділення молодь дістає достатню підготовку
та однакові права до вступу у вищі навчальні заклади освіти. ДН також може
здійснюватися у формі
додаткових занять за вибором (за
рахунок часу, відведеного для цього навчальним планом).
(Василюк А.В. Педагогічний
словник-лексикон: Англ.-укр., укр.-англ./ А.В.Василюк. – Ніжин: Вид-во НДПУ ім.
М. Гоголя, 2004. – С. 33-34.).