Метод
мозкового штурму – використання цього методу сприяє подоланню
психологічної інерції продуктивністю
максимальної кількості нових ідей у мінімальний термін. Обґрунтував його американський підприємець А. Осборн. Мозковий
штурм є колективним пошуком нетрадиційних шляхів
розв’язання проблем, його психологічну основу становить теорія З. Фрейда про
те, що у звичайних ситуаціях мислення
людини визначається здебільшого свідомістю, в якій
панують контроль і порядок, а для подолання психологічної інерції потрібно
створити умови
для прориву
із підсвідомості «неспокійних і грізних сил та інстинктів». Цей метод
використовують у роботі зі старшими дошкільниками та молодшими школярами, а
також із педагогами під час семінарів-практикумів. З дітьми мозковий штурм може
виникнути незаплановано під час розв’язання пізнавального завдання, гри-заняття
тощо. Особливість його полягає в тому, що діти у процесі обговорення самі
коригують, аналізують висловлені ідеї.
(Білоцерковська
Н.Г. Інформаційні технології і освіта в сучасному суспільстві / Н.Г.
Білоцерковська // Шкіл. б-ка. – 2005. – № 6. – С. 45.).
|