Педагогічна технологія
«Йена-план» – концептуально
педагогічна технологія П. Петерсона була
протиставленням традиційній школі з її з класно-урочною системою, жорсткою субординацією у
взаєминах між учнями та вчителями.
Вона спиралася на виховну общину, сформовану на засадах поваги до особистості дитини, поєднання свободи і самостійності, тісного зв’язку
батьків, дітей і педагогів. Автор «Йена-плану»
протиставляв педагогіку общинності педагогіці соціальній, яка вважає школу однією із соціальних форм суспільного буття. Таку школу він
охарактеризував як «бойову спілку,
створену життєвою потребою, яка буде існувати доти, доки вона буде придатна до боротьби із життям».
(Білоцерковська Н.Г.
Інформаційні технології і освіта в сучасному суспільстві / Н.Г.Білоцерковська
// Шкіл. б-ка. – 2005. – № 6. –
С. 24-25.).